Jeronimo Martins podjęło natychmiastową i zaskakującą dla wielu decyzję o wycofaniu całego nakładu produktu ze wszystkich swoich sklepów. Stało się to w wyniku oburzenia niektórych klientów, a przede wszystkich protestów ze strony środowisk LGBT.
To w pewnym sensie historyczna chwila. Trudno bowiem przypomnieć sobie, by wcześniej jakakolwiek sieć supermarketów czy dyskontów w naszym kraju podjęła podobną decyzję.
Jak dowiadujemy się z doniesień branżowego serwisu wirtualnemedia.pl, Biedronka usunęła z asortymentu cały nakład… kolorowej gazety zawierającej program telewizyjny. Powód? Homofobiczna reklama na jednej ze stron pisma.
[irp posts=”15346″ name=”Sławomir Zapała i Kajra odnieśli się do plotek o rozwodzie. Wyjaśnili też, z czego wynikają sprzeczki”]
Biedronka wycofuje produkt. To pierwsza taka sytuacja
Władze portugalskiej spółki Jeronimo Martins nie zastanawiały się długo. W wyniku oburzenia środowisk LGBT, w tym portalu Queer.pl (jako queer identyfikuje się m.in. Michał Szpak), z Biedronki wycofano cały nakład kolorowej gazety Kropka TV.
Powodem takiego posunięcia była homofobiczna reklama na jednej ze stron pisma. Jak podają „Wirtualne Media”, uznano ją także za „poniżającą”. Mowa o reklamie preparatu na erekcję, której hasłem przewodnim było: „Nie pozwól, by nazywano cię gejem”.
„Ktoś dostał po prostu za zadanie napisać „tekst po męsku”, jak się domyślam i wybrał toksyczną męskość, która zakłada nazywanie kobiet dziewczynkami, które się zdobywa. Coś strasznego. […] Zaskoczyło mnie natomiast to, że nikt nie miał problemu z opublikowaniem tej reklamy” – wzburza się redaktor artykułu na stronie Queer.pl.