W największym polskim banku PK BP, który zrzesza aż 12 milionów klientów, doszło do poważnej awarii, która narobiła bardzo dużo szumu wśród użytkowników kont. Na infolinię banku dzwoniło tysiące klientów, ponieważ zobaczyli oni bardzo niepokojący stan po wejściu w na stronę internetową bądź aplikacje PKO BP.
Awarie zdarzają się wszędzie, nawet wśród takich firm jak ogromny bank, który w naszym kraju zdecydowanie wiedzie prym popularności. Wczoraj PKO BP wydało specjalny komunikat w związku z licznymi telefonami na ich infolinię. Bardzo zaniepokojeni klienci zobaczyli bowiem na swoim kontach wielomiliardowe długi. Niby wiadomo, że pomyłka, lecz to i tak mogło zaniepokoić.
Salda klientów szybko przywrócono do tych, które faktycznie stanowiły o środkach na ich koncie tuż przed wczorajszą, nagłą awarią. Warto wspomnieć, że rzeczona awaria dotyczyła tylko i wyłącznie kont firmowych. Jeden z użytkowników poinformował za pomocą platformy X, że bank pobrał od niego 173 miliardy prowizji.
PKO BP przeprasza za problemy
„Informujemy, że w wyniku błędu technicznego po stronie banku doszło do nieprawidłowego naliczenia prowizji na rachunkach niewielkiej części Klientów Korporacyjnych. Problem został szybko przez bank zidentyfikowany, salda Klientów zostały skorygowane. Za zaistniałą sytuację bardzo przepraszamy wszystkich Klientów, których ta sytuacja dotknęła” – brzmi komunikat wydany przez departament komunikacji PKO BP.
Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski (PKO BP) została założona 7 lutego 1919 roku. PKO BP jest jednym z najstarszych i największych banków w Polsce, pełniąc ważną rolę w polskim systemie finansowym od ponad stu lat. Zysk banku przekracza 2 miliardy złotych co kwartał.