W ostatnim okresie serwisy społecznościowe stały się areną dla ujawniania różnorodnych problemów konsumenckich. Szczególnie TikTok, platforma znana z krótkich, dynamicznych treści, przyczyniła się do rozpowszechnienia niepokojącego odkrycia jednego z użytkowników, który pod nickiem „warsawpol8” podzielił się zaskakującym znaleziskiem. Mąka z Biedronki, miała w sobie szokujący dodatek.
W opublikowanym nagraniu pokazał, co znajdowało się w bardzo popularnym produkcie, po który bardzo często sięgają klienci sieci sklepów. Krótkie nagranie szybko zdobyło ogromną popularność w internecie. Komentujący nie kryli oburzenia tym, co zobaczyli.
Mąka z Biedronki miała w sobie robaki
Użytkownik TikToka otworzył opakowanie mąki i szybko chwycił za telefon. Okazało się bowiem, że w zakupionej w Biedronce mące, znalazł żywe robaki, a konkretnie – wołki zbożowe.
@warsawpol8 mąka z biedronka 🐞😯🤷😰😡😖
Odkrycie to szybko zwróciło uwagę mediów. Jako pierwszy do sieci sklepów Biedronka, zwrócił się serwis o2.pl. Na odpowiedź nie trzeba było długo czekać. Katarzyna Kiełczykowska, menadżerka ds. Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej, podkreśliła, że „dla firmy najwyższą wartością są jakość i bezpieczeństwo oferowanych produktów.” Zaznaczyła również, że każde zgłoszenie, które może wskazywać na obniżenie standardów jakości, jest traktowane z najwyższą powagą.
Jak wyjaśniła Kiełczykowska, w procesie produkcji i kontroli jakości, stosowane są wieloetapowe procedury. Zaznaczyła, że próbki pobierane w celu zbadania na obecność insektów, pobierane są od momentu dostawy surowców, przez ich przechowywanie, przemiał, aż po magazynowanie gotowego produktu. Specjalne systemy monitorujące aktywnie wychwytują wszelkie anomalie, umożliwiając szybką reakcję.
Kiełczykowska podkreśliła także, że procedury z zakresu DDD (dezynsekcji, dezynfekcji i deratyzacji) są regularnie audytowane przez niezależne jednostki zewnętrzne. To z kolei, ma zapewnić najwyższy standard bezpieczeństwa produktów.
W przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości klientom zaleca się kontakt z biurem obsługi klienta oraz składanie reklamacji. Biedronka, dbając o zadowolenie konsumentów, oferuje zwrot kosztów za wadliwy produkt. Pieniądze zwrócone są na konto bankowe lub przekazane w formie e-kuponu na kolejne zakupy.