Nie ulega wątpliwości, że Netflix to najpopularniejsza platforma streamingowa w Polsce. Zwłaszcza w czasie pandemii Polacy bardzo chętnie sięgali po pilot, by oglądać pozycje oferowane przez amerykańskiego giganta. Niespodziewanie jednak Netfliksa przeskoczył… Player TVN-u.
Bardzo ciekawe statystyki przedstawił branżowy serwis WirtualneMedia.pl. Jak się okazuje, Player zanotował skok oglądalności, jakiego nie było od bardzo dawna. Luty był miesiącem, który Discovery na polskim rynku zaliczy do bardzo udanych.
Netflix wyprzedzony przez Player
Choć przewaga była minimalna, to i tak wyprzedzenie takiego hegemona jak Netflix jest dla TVN Grupy Discovery ogromnym sukcesem.
Przeglądarkową wersję Playera (TVN Grupa Discovery) w lutym br. odwiedziło 6,7 mln internautów, co dało 23,1 proc. zasięgu, natomiast Netflix.com zanotował 6,45 mln użytkowników i 22,26 proc. zasięgu – pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
To właśnie w połowie lutego TVN wprowadził na swojej platformie wersję w pełni subskrypcyjną. Na początku zaoferowano pakiet za 4 PLN miesięcznie. To cena za wersję z reklamami, która dotychczas dostępna była za darmo.
W sierpniu liczba płatnych subskrybentów platformy Player zbliżała się do 400 tys. Z kolei Netflix nie chce ujawniać, jaka liczba użytkowników płaci za dostęp do platformy w naszym kraju. Wiadomo jednak, że na całym świecie mają ponad 200 mln subskrybentów.