Oszuści podszywają się pod duży bank. KNF ostrzega wszystkich Polaków

Patrycja Abramczyk
Patrycja Abramczykhttps://etydzien.pl
Sport, show-biznes, tematy społeczne. Mogę pisać nawet o mongolskim balecie. Mistrzyni researchu. Niedoszła absolwentka AWF-u.

Wiele ostrzeżeń przed oszustami zacierającymi ręce na pieniądze Polaków zamieszczaliśmy w ostatnim czasie. Tym jednak razem interweniują już nie same banki, a państwowa instytucja. Oznacza to, że żarty się skończyły. Szczególnie narażeni są klienci Banku Millennium, ale nie tylko.

Dziś nasze pieniądze są zagrożone, jak nigdy wcześniej. Nowoczesne technologie i bankowość mobilna oczywiście ułatwiają życie. Niestety – świetnie obeznani w temacie oszuści też chcą „korzystać z dobrodziejstw techniki”. Jednakże bynajmniej nie w sposób uczciwy. Interwencję podjęła Komisja Nadzoru Finansowego.

Banki ostrzegają na bieżąco, o czym często piszemy w dziale mPress Biznes. Wciąż jednak wielu Polaków daje się w łatwy, lub też bardziej złożony sposób „podejść”, czego bardzo później żałują. Utrata pieniędzy w wyniku takiego oszustwa niemal zawsze jest nieodwracalna.

Uważajcie na swoje pieniądze! Klientów PKO BP wezmą na celownik jako pierwszych

KNF ostrzega: reaguj, zanim stracisz pieniądze. Klienci Banku Millennium na celowniku

Osoby posiadające rachunek bankowy w Millennium, ale nie tylko, koniecznie muszą zapoznać się z najnowszym komunikatem KNF na temat kolejnych sposobów internetowych złodziei. Wystarczy chwila nieuwagi, by twoje konto zostało wyczyszczone do zera.

„Na fałszywych stronach poza poświadczeniami logowania do bankowości elektronicznej wyłudzają także informacje o karcie płatniczej. Chrońcie swoje dane i nie dajcie się okraść” – ostrzega CSIRT KNF w mediach społecznościowych. Widzimy również przykłady wiadomości przychodzących rzekomo od banku, a także screeny stron internetowych należących do oszustów, wyglądających niemal identycznie jak serwisy transakcyjne banków. W tym przypadku Millennium:

Na łamach mPress opisywaliśmy podobne, nieuczciwe praktyki dziesiątki razy. Ofiarami internetowych złodziei padają klienci niemal wszystkich banków. W wyniku klikania w odnośniki i podania wrażliwych danych oszustom z niczym zostawali już klienci chociażby mBanku, Santander Consumer Banku, PKO BP, ING i wielu innych.

Oszuści podający się za pracowników banku mogą kontaktować się poprzez:

  • SMS
  • Telefonicznie
  • Mailowo
  • Listownie
  • W rzadkich przypadkach odwiedzając potencjalną ofiarę osobiście (to jednak przestarzały i bardzo ryzykowny sposób, natomiast wciąż należy zachować czujność)
0
Skomentuj ten artykułx