Departament Komunikacji Korporacyjnej PKO Banku Polskiego przesłał do naszej redakcji prośbę o sprecyzowanie niektórych informacji, jakie zawarliśmy w artykule opublikowanym na mPress w czwartek. Dotyczyły one opłat za transakcje gotówkowe. Małgorzata Witkowska, pracownik tegoż departamentu, dokładnie wyjaśniła, gdzie wyraziliśmy się niejasno.
- Nasza ostatnia publikacja na temat PKO BP odbiła się szerokim echem
- Czujemy się zatem w obowiązku doprecyzować niektóre informacje w niej zawarte
- Otrzymaliśmy prośbę o sprostowanie z centrali największego polskiego banku
- Więcej ciekawych artykułów na stronie głównej mPress
Już od wielu miesięcy zwracamy uwagę na problem – bo z perspektywy znaczącej części społeczeństwa jest to problem – coraz trudniejszego dostępu do gotówki. Stawiamy tezę, że banki zdecydowanie wolą, gdy pieniądze deponowane są na naszych rachunkach bankowych – niekoniecznie „w skarpecie”.
W odniesieniu do naszej publikacji sprzed kilku dni, dział prasowy PKO BP przekazał nam bardziej szczegółowe informacje na temat dodatkowych opłat. Takich jak prowizje za wybieranie gotówki z bankomatów, a przede wszystkim korzystanie z „obcych” maszyn, np. bankomatów Euronetu. Jak zaznacza bank, zawarte przez nas informacje o 10-złotowej opłacie za każdorazowy pobór pieniędzy z bankomatu nie są nieprawdziwe. Są jednak sposoby, by prowizji uniknąć.
Zaznaczono natomiast, że nie jest prawdą, iż PKO BP zamierza zwiększyć wysokość rzeczonej prowizji bankomatowej z 10 do 20 zł w ciągu najbliższych 24 miesięcy. „Ostatnia zmiana w TOiP weszła w życie 1 czerwca 2023 r. Kluczowym celem zmian było uproszczenie oferty tak, żeby była bardziej czytelna i przejrzysta dla klientów” – czytamy w przesłanym komunikacie.
PKO BP o prowizjach za wypłaty gotówki: większość naszych kont ich nie ma
– Naszym zdaniem nieprecyzyjne jest także stwierdzenie, że „Obecnie za wypłaty z „obcych” bankomatów klienci PKO BP i tak płacą dość słono. Albowiem wybierając gotówkę z maszyny nienależącej do PKO Banku Polskiego, każdorazowo płacimy 10 zł. Dotyczy to również tak zwanych „żółtych bankomatów”, które znajdują się właściwie na każdym rogu. Mowa o bankomatach Euronetu.” – przekazał PKO BP.
W tym miejscu należy doprecyzować, że:
- w ramach naszych kont, klient może wypłacać za darmo ze wszystkich bankomatów w Polsce przy użyciu BLIKA oraz
- znaczna część naszych kont (Konto dla Młodych, Konto bez Granic, Konto Aurum i Konto Platinium II) – oferują darmowe wypłaty zarówno kartą, jak i BLIKIEM ze wszystkich bankomatów w Polsce.
„Przypominamy, że dla klientów PKO Banku Polskiego wpłaty i wypłaty z urządzeń należących do banku są darmowe. Sieć urządzeń należących do nas to prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją wpłaty. Dostępne urządzenia można z łatwością znaleźć na naszej stronie internetowej lub w aplikacji IKO” – przypomina Departament Komunikacji największego polskiego banku.