Strona głównaBankowośćPKO BP przesyła pilne sprostowanie. Powinno trafić do wszystkich Polaków

PKO BP przesyła pilne sprostowanie. Powinno trafić do wszystkich Polaków

Departament Komunikacji Korporacyjnej PKO Banku Polskiego przesłał do naszej redakcji prośbę o sprecyzowanie niektórych informacji, jakie zawarliśmy w artykule opublikowanym na mPress w czwartek. Dotyczyły one opłat za transakcje gotówkowe. Małgorzata Witkowska, pracownik tegoż departamentu, dokładnie wyjaśniła, gdzie wyraziliśmy się niejasno.

  • Nasza ostatnia publikacja na temat PKO BP odbiła się szerokim echem
  • Czujemy się zatem w obowiązku doprecyzować niektóre informacje w niej zawarte
  • Otrzymaliśmy prośbę o sprostowanie z centrali największego polskiego banku
  • Więcej ciekawych artykułów na stronie głównej mPress

Już od wielu miesięcy zwracamy uwagę na problem – bo z perspektywy znaczącej części społeczeństwa jest to problem – coraz trudniejszego dostępu do gotówki. Stawiamy tezę, że banki zdecydowanie wolą, gdy pieniądze deponowane są na naszych rachunkach bankowych – niekoniecznie „w skarpecie”.

W odniesieniu do naszej publikacji sprzed kilku dni, dział prasowy PKO BP przekazał nam bardziej szczegółowe informacje na temat dodatkowych opłat. Takich jak prowizje za wybieranie gotówki z bankomatów, a przede wszystkim korzystanie z „obcych” maszyn, np. bankomatów Euronetu. Jak zaznacza bank, zawarte przez nas informacje o 10-złotowej opłacie za każdorazowy pobór pieniędzy z bankomatu nie są nieprawdziwe. Są jednak sposoby, by prowizji uniknąć.

Zaznaczono natomiast, że nie jest prawdą, iż PKO BP zamierza zwiększyć wysokość rzeczonej prowizji bankomatowej z 10 do 20 zł w ciągu najbliższych 24 miesięcy. „Ostatnia zmiana w TOiP weszła w życie 1 czerwca 2023 r. Kluczowym celem zmian było uproszczenie oferty tak, żeby była bardziej czytelna i przejrzysta dla klientów” – czytamy w przesłanym komunikacie.

PKO BP o prowizjach za wypłaty gotówki: większość naszych kont ich nie ma

– Naszym zdaniem nieprecyzyjne jest także stwierdzenie, że „Obecnie za wypłaty z „obcych” bankomatów klienci PKO BP i tak płacą dość słono. Albowiem wybierając gotówkę z maszyny nienależącej do PKO Banku Polskiego, każdorazowo płacimy 10 zł. Dotyczy to również tak zwanych „żółtych bankomatów”, które znajdują się właściwie na każdym rogu. Mowa o bankomatach Euronetu.” – przekazał PKO BP.

W tym miejscu należy doprecyzować, że:

  • w ramach naszych kont, klient może wypłacać za darmo ze wszystkich bankomatów w Polsce przy użyciu BLIKA oraz
  • znaczna część naszych kont (Konto dla Młodych, Konto bez Granic, Konto Aurum i Konto Platinium II) – oferują darmowe wypłaty zarówno kartą, jak i BLIKIEM ze wszystkich bankomatów w Polsce.

„Przypominamy, że dla klientów PKO Banku Polskiego wpłaty i wypłaty z urządzeń należących do banku są darmowe. Sieć urządzeń należących do nas to prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją wpłaty. Dostępne urządzenia można z łatwością znaleźć na naszej stronie internetowej lub w aplikacji IKO” – przypomina Departament Komunikacji największego polskiego banku.

Podobne artykuły