W środę Dawid Pałka, popularny twórca internetowy znany z prowadzenia „Twój Pierwszy Milion z Dawidem Pałką” na YouTube, podzielił się swoją niezwykłą historią na platformie X (dawniej Twitter). Historia ta obiegła internet, wzbudzając falę komentarzy i zdumienia. Niemałe problemy wizerunkowe ma za to mBank. Bo to tam próbował wpłacić duże pieniądze.
mBank to potentat na polskim rynku bankowości. Prowadzi miliony rachunków osobistych i firmowych. Ustępuje tylko takim molochom, jak chociażby PKO BP czy Pekao SA. Marketingowo zaś – absolutna czołówka. Jednakże nie udaje im się unikać – przynajmniej raz na jakiś czas – wpadek wizerunkowych.
Taką bez wątpienia jest wpis, który pojawił się wczoraj na platformie X i dosłownie podbił sieć. Na tę chwilę jego zasięg to ponad MILION odsłon. Popularny internetowy twórca zobrazował, w jaki sposób bank traktuje – jak zwykło się mówić w nieoficjalnym żargonie finansistów – klientów premium. Natomiast mBank nie pozostał dłużny niezadowolonemu influencerowi. Odniósł się do jego wpisu w sposób subtelny, aczkolwiek – zdaje się – wbijając lekko szpileczkę.
Chciał wpłacić ogromne pieniądze. Pracownica mBanku pokazała mu drzwi?
Pałka opisał swoją próbę założenia konta firmowego w mBanku, co okazało się zaskakująco trudne. „Wchodzę dziś do banku 16:55. Chcę założyć konto firmowe do nowej spółki i wpłacić 4 miliony” – relacjonuje Dawid Pałka. Jak się okazało, czas był kluczowym czynnikiem w tej sytuacji.
Na miejscu okazało się, że załatwienie sprawy nie będzie możliwe. „Pani do mnie, że nie załatwię. Pytam czemu? Bo 5 minut do zamknięcia, a konto będziemy zakładać 30 minut” – dodaje. Mimo że Pałka był gotów dokonać tak znaczącej wpłaty, bank nie był w stanie sprostać jego potrzebom ze względu na zbliżający się koniec dnia pracy.
Wchodzę dziś do banku 16.55. Chce założyć konto firmowe do nowej spółki i wpłacić 4m.
Pani do mnie, że nie załatwię.
Pytam czemu?
Bo 5 min do zamknięcia a konto będziemy zakładać 30m.
Podziękowałem i poszedłem do innego banku. @mBankpl gratuluję podejścia do klientów 👍🏻— Dawid Pałka (@Dawid_Palka_) June 26, 2024
Reakcja Dawida była szybka i zdecydowana. „Podziękowałem i poszedłem do innego banku. mBank, gratuluję podejścia do klientów” – skwitował Pałka. Ta sytuacja wywołała dyskusję na temat obsługi klienta i elastyczności banków w Polsce, szczególnie w przypadku tak znaczących transakcji. Do sytuacji odniósł się również mBank, także za pośrednictwem mediów społecznościowych.
„Szacunek do naszych klientów jest dla nas równie ważny, co szacunek do naszych pracowników i ich wolnego czasu” – przekazał krótko bank.
Szacunek do naszych klientów jest dla nas równie ważny, co szacunek do naszych pracowników i ich wolnego czasu ❤️
— mBank (@mBankpl) June 26, 2024