Portale branżowe, jak chociażby Business Insider, donoszą o planowanych przez większość banków zmianach. Również tych działających na rynku polskim. Wielu użytkowników aplikacji mobilnych, zwłaszcza seniorów, może być w pewnym momencie zakłopotanych. Trzeba będzie bowiem samodzielnie dokonać znaczących zmian w konfiguracji, by „dokopać się” do swoich pieniędzy.
- Modyfikacje wprowadziła już część banków
- Działania, które będzie musiał podjąć użytkownik teoretycznie są bardzo proste
- W praktyce jednak u wielu Polaków może pojawić się konsternacja
- Więcej ciekawych artykułów na stronie głównej mPress.pl
Banki dosłownie z dnia na dzień wzmacniają zabezpieczenia. Zarówno jeśli mówimy o tradycyjnych serwisach transakcyjnych online, jak i aplikacjach mobilnych. Mimo ich usilnych starań, wielu użytkowników wciąż daje się oszukiwać cyberprzestępcom, czy też zwykłym złodziejom – tak to nazwijmy – „fizycznym”.
Tym ostatnim podmioty finansowe chcą jeszcze bardziej utrudnić zadanie. Albowiem już wkrótce prawdopodobnie każdego z nas, przy próbie zalogowania, aplikacja bankowa „zapyta” o aktualny PIN i poprosi o ustanowienie nowego. Z tym, że już nie 4-cyfrowego, tak jak dotychczas, a zawierającego 6 cyfr.
Banki wprowadzą zmiany w kodach PIN: Wyjaśniamy, o co chodzi
Tym samym banki tradycyjne idą w ślady tzw. portfeli elektronicznych czy Revoluta, który kilka tygodni temu wprowadził taką właśnie zmianę. Wydaje się, że nie ma nic prostszego, niż podać aktualny – znany nam przecież kod – a następnie dwukrotnie wpisać nowy, o dwie cyfry dłuższy. Jednak w wielu przypadkach niekoniecznie tego typu proces przebiega tak płynnie.
Taki wymóg może początkowo stanowić mały problem dla niektórych seniorów, którym dostęp do bankowości mobilnej konfigurowali pracownicy banku, czy też obeznani w technologii wnuczkowie lub dzieci. Właśnie w związku z tym, że na ekranie pojawi się „nie to co zwykle”, a aplikacja wymagać będzie podjęcia samodzielnego działania. To może zaniepokoić niektóre „nietechniczne” osoby, obawiające się o swoje pieniądze.
Wprowadzenie 6-cyfrowych kodów PIN przez banki jest krokiem w stronę zwiększenia bezpieczeństwa transakcji mobilnych. Choć zmiana ta może być dla niektórych niezrozumiała, banki podejmują działania, aby zapewnić odpowiednie wsparcie i ułatwić adaptację do nowego systemu. Nowy wymóg przyczyni się do zwiększenia ochrony środków klientów, co jest priorytetem w dobie rosnących zagrożeń cyfrowych.