Strona głównaBiznesPieniądzeBank musi zwrócić pieniądze na twoją kartę. Oto, co należy zrobić

Bank musi zwrócić pieniądze na twoją kartę. Oto, co należy zrobić

Pieniądze wrócą na twoje konto w ciągu maksymalnie 5 dni, jeśli dobrze rozegrasz sytuację. Mowa o funkcji, z której korzystać mogą osoby posiadające kartę Visa lub MasterCard (wydawane przez wszystkie banki w naszym kraju). 

Jeszcze dekadę temu częściej płaciliśmy za zakupy i usługi gotówką, aniżeli kartą płatniczą. O BLIK-u nikt wówczas nie słyszał. Opcja Płatności zbliżeniowej smartfonem również nie istniała. Dziś trend się odwraca. Większości transakcji dokonujemy bezgotówkowo.

[irp posts=”15674″ name=”Spełnia się koszmar ojca Rydzyka? Zbliża się koniec El Dorado”]

Gdy zapłacisz lub przelejesz komuś pieniądze za pomocą funkcji BLIK, a osoba ta cię oszukał, to przepadło. Jeżeli znasz jej dane (oczywiście prawdziwe), możesz próbować odzyskać środki angażując w sprawę prokuraturę. Przy płatnościach kartą natomiast, procedura jest znacznie prostsza.

CZYTAJ DALEJ POD REKLAMĄ

Odzyskasz pieniądze w kilka dni. Bank musi zwrócić twoje środki

Bank, jako wydawca karty (najczęściej MasterCard lub Visa) ma obowiązek zwrócić środki na twoje konto, gdy tego zażądasz. Pod warunkiem, że płaciłeś kartą. Co zrobić, by środki które pobrano z twojego rachunku wróciły?

To wyjaśnia – bardzo klarownie – na swojej stronie mBank. W publikacji banku czytamy również, że tak zwane obciążenie zwrotne nie jest tym samym, co złożenie reklamacji. Albowiem gdy samodzielnie złożymy wniosek reklamacyjny, może być rozpatrywany nawet 2 miesiące.

[irp posts=”15681″ name=”Rodowicz znów narzeka na emeryturę. Dostała nokautujący cios”]

Chargeback, inaczej obciążenie zwrotne, to usługa przysługująca każdej osobie posiadającej kartę płatniczą. Większość banków funkcjonujących na polskim rynku oferuje możliwość skorzystania z niej, gdy konsument chce otrzymać – z różnych względów – zwrot na kartę środków, które wcześniej przelał jako płatność za dokonane zakupy. Jest to forma reklamacji składanej w banku, wykorzystywana zazwyczaj, gdy:

  • zakupiona usługa nie została wykonana, np. nie odbyła się opłacona wycieczka,
  • nie zostały dostarczone z góry opłacone towary, np. zakupy spożywcze zamówione przez internet,
  • otrzymane zamówienie jest niekompletne lub uszkodzone,
  • jedna transakcja została zaksięgowana podwójnie,
  • przez pomyłkę została przelana niewłaściwa kwota,
  • konto zostało obciążone za niedokonane zakupy,
  • pojawiły się błędy w trakcie autoryzacji transakcji,
  • niemożliwe jest dochodzenie roszczeń bezpośrednio u sprzedawcy danego produktu lub usługi,
  • bankomat nie wypłacił pełnej kwoty, jaką zostało obciążone konto,
  • sprzedawca, od którego zostały nabyte produkty lub usługi, odmówił unieważnienia transakcji.

Chargeback i związany z nim zwrot pieniędzy na kartę kredytową chronią konsumentów i ich finanse – wyjaśnia mBank. Skontaktuj się ze swoim bankiem, jeżeli chcesz skorzystać z tej opcji. Pamiętaj, by przygotować wcześniej informacje takie jak data transakcji, kwota, a także nazwa firmy / instytucji, na rzecz której pobrano środki.

Upokarzające zdjęcie Anny Lewandowskiej krąży po sieci. Co na to „Lewy”?

Temat Anny Lewandowskiej i jej lekcji tańca w objęciach przystojnych instruktorów dość mocnym echem odbił się w plotkarskich...

Sędzia meczu Polska – Austria na Euro 2024 zostanie ukarany? Wiemy, jakie grożą mu konsekwencje

Sędzia meczu Polska - Austria zostanie ukarany za serię karygodnych błędów, jakie popełnił w starciu kluczowym dla nas...

Kaczyński ogłosił to w trakcie swoich urodzin. Zgromadzonych zmroziło [NASZ NEWS]

NASZ NEWS. We wtorek prezes PiS Jarosław Kaczyński skończył 75 lat. Lecz tego akurat dnia świętowania nie było....

Obajtek o planach rządu wobec Orlenu: To zdrada polskiej racji stanu

Maciej Bando, czyli pełnomocnik rządu ds. strategicznej infrastruktury energetycznej stanowczo wyraził się o spółce Orlen. Jego zdaniem obecny...

Ostatnie newsy