Niemieckie media w odwrocie. Właśnie wkroczyła mocna konkurencja – portal WD.pl

POPULARNE DZIŚ

NOTA PRASOWA. To głównie Onet, „Newsweek” czy kolorowe pisma wydawane przez niemieckie koncerny dyktowały w Polsce narrację przez ostatnich kilkanaście lat. W końcu jednak Polacy powołują do życia własne, niezależne media o rodzimym kapitale. Portal Wiadomości Dnia – dostępny pod adresem WD.pl, to potężna konkurencja dla zagranicznych gigantów.

To nie są mrzonki. Grupa OTO360 – spółka o stuprocentowo polskim kapitale – po sporym sukcesie portalu mPress.pl uruchomiła właśnie nowy portal informacyjny – WD.pl.

– Dziś zdobycie dwuliterowej domeny w rozszerzeniu .pl jest niemożliwe. Można szukać na rynku wtórnym, ale – gdy my przeglądaliśmy oferty, było ich dosłownie 8. Co ciekawe, wśród nich ta, która nas interesowała – mówi Marcin Palion, prezes zarządu OTO360.

WD.pl – Wiadomości Dnia. Powiew świeżości na rynku medialnym w Polsce

Portal mPress.pl rozwinęliśmy w nieco ponad rok do tego stopnia, że dziś notuje średnio kilkanaście milionów odsłon miesięcznie, co potrafi przełożyć się nawet na 5 mln unikalnych użytkowników. Mogę zatem śmiało powiedzieć, że wiemy, co robimy – dodaje redaktor naczelny mPressu.

Plany dziennikarzy i inicjatorów projektu są ambitne. Zanim bowiem portal zacznie pracować na pełnych obrotach, firma mająca siedzibę zarówno w rodzimym Mielcu na Podkarpaciu, jak i w Warszawie, przeprowadzi szczegółową rekrutację. Na start – jak wskazują przedstawiciele Wiadomości Dnia, zatem portalu WD.pl – potrzeba 5-6 ambitnych i sumiennych redaktorów.

– Skoro dało radę WP, to da radę i WD – śmieje się prezes zarządu OTO360 Sp. z o.o.

Najnowsze artykuły

0
Skomentuj ten artykułx
()
x